Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest Pn, 21 maja 2018, 13:48



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
 pompa hamulcowa 
Autor Wiadomość
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt, 24 maja 2011, 11:54
Posty: 186
Post pompa hamulcowa
ktoś ma jakieś doświadczenia z naprawą pompy hamulcowej w Ducati? najlepiej 1098 :mrgreen:
czy można gdzieś kupić zestaw naprawczy? problem jest w samozaciskających się szczękach hamulcowych z przodu i plus do tego twardnienie klamki hamulca...wygląda to tak jakby w układzie hamulcowym wzrosło ciśnienie ponad normę. Mechanik stwierdził że to pompa dała d. i trzeba wymienić środek. Niestety usilnie tego środka poszukuję ale nic nie mogę trafić...


Wt, 8 maja 2018, 11:43
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N, 30 października 2011, 11:14
Posty: 275
Post Re: pompa hamulcowa
A nie za duzo plynu w niej...Mario?
Podobnie sie dzieje, jak ponad normę zaleje się płyn inna rzecz, czy zaworek zwrotny w pompie działa, może wystarczy wszystko rozebrać, przeczyścić i złozyć...ewentualnie wymienić uszczelniacze, nie wiem, czy w KTM RC 8 nie ma Brembo pompy...?


Pn, 14 maja 2018, 19:05
Zobacz profil
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt, 24 maja 2011, 11:54
Posty: 186
Post Re: pompa hamulcowa
tak też i uczyniłem nie mogąc znaleźć zestawu naprawczego :) i działa ok... poziom płynu był prawidłowy...nawet pokusiłem się o jego wymianę na DOT 5.1 który ma wyższą temperaturę wrzenia niż DOT 4... kolega mi tak doradził bo miał podobną przypadłość w goldasie i wymiana płynu pomogła... u mnie się po wymianie poprawiło ale nie do końca więc rozebrałem pompkę i wyczyściłem.
ciekawostka taka, że Brembo nie przewiduje zestawów naprawczych ani do pompek sprzęgła, ani hamulca, ani nawet do zacisków hamulcowych...ale zawsze można się ratować rozbierając urządzenie, wykonując pomiar uszczelniaczy i dobierając je czy to z zestawów do innych motocykli czy też do samochodów :D
Przyczyna w sumie pozostaje nieznana choć obstawiam, tak jak Janek napisał, że to wina zaworka zwrotnego który uległ zanieczyszczeniu. Albo też wina nie cofających się zacisków hamulcowych, które trzymając tarczę, powodowały nagrzewanie się całego układu hamulcowego i płynu, i w efekcie wzrost ciśnienia układzie co powodowało zaciskanie klocków i twardnienie klamki. Ot i tyle moich dedukcji :D


Śr, 16 maja 2018, 14:32
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 3 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL